بازدید گروه نظارت و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش از مدارس شهری و روستایی استان سمنان

به منظور نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش، مشاور دبیرکل شورای عالی و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل این شورا از مدارس شهری و روستایی آموزش و پرورش استان سمنان بازدید کردند.

در این بازدید چگونگی اجرای اساسنامه مدارس شبانه روزی، آیین نامه مدارس چند پایه و آیین نامه ارزشیابی مدارک دانش آموزان اتباع خارجی مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر شهلا سرخابی مشاور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در این باره گفت: یکی از وظایف دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش علاوه بر ایحاد ارتباط با مخاطبان و مجریان و همچنین پشتیبانی علمی و پژوهشی، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش است.

وی افزود،: این بازدید ها باعث شناسایی نقاط قوت و ضعف، موانع و محدودیت های اجرای مصوبات این شورا در میدان اجرا شده و ما را در اصلاح و بروز رسانی آنها کمک می کند.

سرخابی افزود: در این بازدید از مدارس شبانه روزی و مدارس چند پایه این استان بازدید به عمل آمد.

وی اظهار داشت: امروز ما موفق شدیم از مدارس شهرستان میامی، و چند شهر از توابع این شهرستان بازدید نموده و از فعالیت های همکاران در زمینه اجرای مصوبات این شورا آگاهی پیدا نموده و پیشنهادها و نظرات آنها را درباره مصوبات شورای عالی بشنویم.

سرخابی گفت: در این بازدیدها موفق شدیم همکارانی را ملاقات کنیم که از سطح دانش و معلومات خوبی نسبت به مسائل آموزش و پرورش برخوردار بودند.

وی اظهار کرد: یک نقطه ای که در این بازدیدها جلب توجه می کرد دسترسی آسان و سریع مدیران مدارس روستایی و دور افتاده به سایت های وزارت آموزش و پرورش بود که در گذشته این امکان وجود نداشت و به همین خاطر از اطلاعات و آگاهی مناسبی نسبت به مسائل آموزشی و تربیتی برخوردار بودند.

سرخابی ابراز داشت: در این بازدید ها از چند نفر از دانش آموزان با استعداد و نخبه هم تقدیر و تشکر شد.

وی اضافه کرد: البته نمی توان نارسایی ها و کمبودهایی که در این مناطق وجود دارد را نادیده گرفت و باید برنامه ریزی کرد تا این مشکلات و محدودیت ها را بر طرف کرد.

سرخابی گفت: یک موضوع دیگری که خیلی به چشم می آمد جوان‌گرایی و اعتماد به نیروی جوان در ادارات و مدارس آموزش و پرورش این استان است که نوید بخش آینده ای روشن و امیدوار کننده برای آموزس و پرورش استان  است.

وی در ادامه گفت: رصد و مراقبت مستمر از فرايند اجراي مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش از طريق تعامل و دريافت اطلاعات، مقايسه آن با وضع مطلوب و ارايه بازخورد به مراجع ذي‌ربط برای كمك به تحقق اهداف مورد انتظار می تواند کمک موثری در اجرای مصوبات بکند.

مشاور دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: حضور در جمع همکاران و دیدن شور و نشاط آنها به ما انگیزه داد که بیشتر از گذشته برای رفع محدودیت ها و موانع آموزشی و تربیتی تلاش کنیم.